Sidan 9 av 29 FörstaFörsta ... 789101119 ... SistaSista
Resultat 81 till 90 av 281

Ämne: Teknikomläggning Viasat

  1. #81
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av patoalexis38 Visa inlägg
    hej

    jag har en 090F kort i en gamla sd box forfarande , vad kommer att hända när jag parar kortet med HD box?
    Någon har redan gjort detta?
    Det som kan hända är ju att de slår på så att kortet kräver "hård parning" på alla kanalerna eftersom det då kommer att vara parat med en mottagare som är kapabel till detta (likadant som 093e och 0940), men jag vet inte. Det troligaste är att de ändå följder tidsschemat, dvs barnkanalerna 1 okt, film och sport vid årsskiftet och resterande kanaler 1mars. Jag tänker inte para mina med HD box förrän datumen är passerade iaf. Sen är det ändå troligt att 090f korten kommer att bytas ut, kanske när hela övergången till mpeg4 är klar (de vill nog inte göra för många ändringar samtidigt, de har tillräckligt många sura kunder redan....

  2. #82
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Det normala är ju att man brukar parallell sända en bra tid efter ett slutdatum för att försäkra sig om att folk inte missat
    att man lägger om och måste fixa nya boxar plus kort eller hur det nu blir.

    Omläggningen är bra, på tiden att Viasat också flyttar över så mycket som möjligt till HD för SD kanalernas innehåll
    ser ju inte alls bra ut längre nu när man vant sig vid HD. Dessutom tror jag inte det är kortdelning man är ute efter
    utan man passar helt enkelt på att täppa till dom sista hålen och gör ett ryck mot nyare teknik osv. Dom som
    man verkligen vill komma åt är fuskarna i öst-staterna, kort delar ligor tyvärr. Och då får vi sota för det.
    Det står ingenstans att de kommer att släcka SD sändningarna, de kommer att fortsätta att parallellsända i både SD och HD, fast båda versionerna kommer att använda mpeg4 och därmed kräva HD box och därmed kan de köra hårdare parning av korten.
    Sålänge viasat vill ha 129kr extra i månaden (utöver det man redan betalar för de kanalpaket man valt) så är de tvungna att även sända ut i SD, alla vill ju inte betala extra för HD. Men visst de kanske höjer priset 129kr/mån längre fram och därmed "bjuder på" HD!

  3. #83
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jippe, aha ok.

    Vi får väl se vad som händer.

  4. #84
    hej

    disney junior. Cartoon net work och nick toons funkar.alla andra borta.

    vad innebär hård parning?

    kommer inte längre att kunna dela kort med stugan? (vill slippa hålla på med kort fram och tillbaka)
    Senast redigerad av patoalexis38 den 2017-10-09 klockan 17:42.

  5. #85
    Donator
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    217
    Tackad
    2 gånger
    Merparten av mina viakanaler försvann idag
    Senast redigerad av Letalis den 2017-10-09 klockan 19:31.

  6. #86
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Citat Ursprungligen postat av patoalexis38 Visa inlägg
    hej

    disney junior. Cartoon net work och nick toons funkar.alla andra borta.

    vad innebär hård parning?

    kommer inte längre att kunna dela kort med stugan? (vill slippa hålla på med kort fram och tillbaka)
    hård parning var mitt eget uttryck för den typen av hårdvaruparning som viasats HD kanaler alltid använt. används nu även på alla barnkanalerna i sd.
    Disney junior, XD, Disney channel, nick jr, nick toons, nickelodeon, boomerang och cartoon network. Efter årsskiftet kommer det även att användas på viasats film och sportkanaler och efter 1 mars nästa år resten av kanalerna, kanske får svt ligga kvar med den enklare parningen.
    Det är slut med användandet av andra boxar än viasats orginalboxar och du kommer inte heller att kunna flytta kortet mellan hemma och sommarstugan (du får flytta med hela mottagaren eller skaffa tv/boxar som klarar ci+ modul och funkar med viasats tv modul på båda ställena, då kan du flytta kort+modul mellan ställena

  7. #87
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    hård parning var mitt eget uttryck för den typen av hårdvaruparning som viasats HD kanaler alltid använt. används nu även på alla barnkanalerna i sd.
    Disney junior, XD, Disney channel, nick jr, nick toons, nickelodeon, boomerang och cartoon network. Efter årsskiftet kommer det även att användas på viasats film och sportkanaler och efter 1 mars nästa år resten av kanalerna, kanske får svt ligga kvar med den enklare parningen.
    Det är slut med användandet av andra boxar än viasats orginalboxar och du kommer inte heller att kunna flytta kortet mellan hemma och sommarstugan (du får flytta med hela mottagaren eller skaffa tv/boxar som klarar ci+ modul och funkar med viasats tv modul på båda ställena, då kan du flytta kort+modul mellan ställena
    då Canal digital får inom kort en ny kund

  8. #88
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    292
    Tackad
    25 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    hård parning var mitt eget uttryck för den typen av hårdvaruparning som viasats HD kanaler alltid använt. används nu även på alla barnkanalerna i sd.
    Disney junior, XD, Disney channel, nick jr, nick toons, nickelodeon, boomerang och cartoon network. Efter årsskiftet kommer det även att användas på viasats film och sportkanaler och efter 1 mars nästa år resten av kanalerna, kanske får svt ligga kvar med den enklare parningen.
    Det är slut med användandet av andra boxar än viasats orginalboxar och du kommer inte heller att kunna flytta kortet mellan hemma och sommarstugan (du får flytta med hela mottagaren eller skaffa tv/boxar som klarar ci+ modul och funkar med viasats tv modul på båda ställena, då kan du flytta kort+modul mellan ställena
    Hos mig fungerar alla sd kanaler än, Disney channel, Nickelodeon, Discovery och fox, och dom finner man här.
    http://en.kingofsat.net/sat-ses5.php mpeg2 rullar vidare på Astra 4A förutom ovan nämda.

    Kommer att ha kvar mitt Viasat abb så länge det fungerar med boxid från denna gamla sd box,
    en Pace TDS460NV som Viasat tror jag använder. Dom fattar givetvis att ingen använder den skiten längre! Men OK det är villkoret!!

    För mig är det enkelt, jag kommer inte att köpa deras HD box, dom tar alltså betalt för den! Otroligt lågt. Pairar dom allt så byter jag operatör!!
    Har T2 tuner i mina motagare och 28,2 som tittas på för jämnan och även många andra positioner 13.0, 19.2 mm.
    CD hade jag också tidigare när barnen bodde hemma, så det är ju ett bra alternativ!!!

  9. #89
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Funkar hos mig också, alla mpeg2 kanaler samt dom mpeg4 som är flyttade redan.

  10. #90
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    527
    Tackad
    38 gånger
    Hmm ok
    ni som det funkar hos har ni 090f eller 093e?

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-02-09, 16:15
  2. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-22, 17:10
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss