Citat Ursprungligen postat av kisumisu Visa inlägg
Visst är det så bortsett nu från våra nordiska grannländer som faktist också har text tv.

Trist oavsett men där ser man hur avancerade deras boxar är

Nu skickar väl boxer bara ut en omkodad bild och därför fallererar text tv och annat ut!

Annars är det väl bara köra tvns inbyggda texttv.

Som lite kuriosa till dem som har parabol så kan text tv läsas från alla kanaler. Även från kodade kanaler som man inte har tillgång till (om nu inte alla redan vet det här vid de här laget?).

Ps. Antar text tv skickas som nån separat data på digitala system och inte i tvbilden som förut. Så kan vara just därför boxer inte sänder på sin stream tv text tv. Nån annan får rätta mig men har för mig text tv fungerade även på kodade Videocrypt och D2mac kanaler fast tv bilden var scramblad? Har nåt svagt minne...började störa mig ;-}

Ps2.
Text tv försvinner även när man bränner dvd i dvd-recorder. Dvs den försvinner när det digitala komprimeras om. Däremot finns text tv kvar i inspelade ts strömmar och analog vhs dock fungerar det stortsett bara från super vhs inspelningar.
om du läser vad jag skriver så gäller det just mini hub för boxer via internet de lägger ner sändning till vanlig antenn till nyår och deras mini hub har inte text tv