Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Showtime hos ComHem?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg

Showtime hos ComHem?

Tja!

Är det någon som har en aning ifall ComHem (CH) har planer att börja sända Showtime? Visserligen är det Canal Digital som håller i denna kanal men eftersom Boxer redan har den så man kanske kan hoppas att CH också får den snart...

Tänk om CH skaffade också MTV-Dance, MTV-Base, MTV-Hits och MTV-Europe (icke Nordic). Va skoj det skulle bli.

// SH

Enda sättet är väl att höra med ansvariga för CH.....om de nu säger något...?

Visste inte att de fanns SÅ många MTV-kanaler!? :-O
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2004
    Tackad
    1 gånger
    inte ja häller
    Dreambox

Jodå.. Det finns en del MTV-kanaler som inte är tillgängliga i Skandinavien än. Dessa kanaler finnsdock i England, Polen, Italian, Tyskland, Nederländerna osv. Tyvärr verkar Skandinavien vara lite seg.

Har snackat med Viasat/Canal Digital och ComHem om dessa tema-kanaler men får samma svar. Ej stort intresse för dessa kanaler och ingen vågar ta de in. Inte konstigt att det inte finns stort intresse då många inte känner att de existerar.

Har parabol hemma och får in MTV-Frankrike, MTV-Tyskland som skiljer sig oerhört mycket från Nordiska versionen. Det är som att se på "gamla" MTV. Tuffare och bättre.

Ska ringa med CH och kolla igen om både MTV-kanaler och Showtime.. Antagligen svarar de likande som förut :cry:

Aha på de viset....MTV Dance/Hits hade jag gärna sett, helt klart.
    MC-buren MV-Coach.

SÖK via SÖK-funktionen! Frågor ställs i forumet, INTE till mig!

Re: Showtime hos ComHem?

Citat Ursprungligen postat av legendshine
    Tänk om CH skaffade också MTV-Dance, MTV-Base, MTV-Hits och MTV-Europe (icke Nordic). Va skoj det skulle bli.
    Listar nedan de sju MTV-kanaler som kabelnät i Sverige får sända om de önskar. Eftersom ingen satellitoperatör har valt att återutsända dem är de inte tillgängliga DTH. Intresset är dock litet enligt operatörerna. com hem har ju i alla fall MTV2 och Canal Digital har VH1 Classic.

MTV Nordic www.mtve.com
    MTV2 (rock) www.mtv2europe.com
    MTV Base (hiphop r&b) www.mtvbase.co.uk
    MTV Hits (topplistan) www.mtvhits.co.uk
    MTV Dance (dance) www.mtv.co.uk/dance
    VH1 Europe (ett vuxet MTV) www.vh1e.com
    VH1 Classic (klassiker) www.vh1e.com

Övriga europeiska MTV-kanaler som ligger på satellit (som tyska MTV Central, MTV Italia, MTV UK, MTV European etc) är inte riktade mot den svenska publiken utan motsvarigheter till lokala MTV Nordic. De två första ligger dock okodade.

Det kan vara en idé att höra av sig till MTVs nordiska huvudkontor i Stockholm om man är intresserad av kanalerna. Gissar att de gör allt de kan för att få ut dem. Tjata, tjata, tjata på de som bestämmer så kanske kanalerna kommer. Skicka mejl till cheferna på com hem, namnen står väl på hemsidan. Att ringa kundtjänsten ger inget.

Re: Showtime hos ComHem?

Citat Ursprungligen postat av legendshine
    Är det någon som har en aning ifall ComHem (CH) har planer att börja sända Showtime?
    Ring Non Stop Television, företaget bakom svnska Showtime, och kolla om com hem är på g. Tel 08-6739995. Com hems kundtjänst är bara ett call center som inte har nån riktig koll.

Hemsida på: www.nonstop.tv/showtime/

M2 (MTV2) är långt ifrån sitt forna jag. Inte i närheten av att vara bra längre, men för 3-4 år sen då var det klockrent.

Nordiska MTV är rent utav pinsamt att titta på.
    hehe

>> the varan >> tack så mycket för tipset.

Har snackat med Nonstop Television (Showtime) och enligt personen jag snackade med är dom i stort sätt klara med förhandlingarna om en distribition av SHOWtime. Vidare sa han att den troligtvis ska vara en tillvalskanal, som TCM & Hallmark (allstå har man exempelvis 8 favoriter, kan detta kanal vara en av de). Tjohoo!

Ringde till CH angående MTV-kanaler men det var samma visa. Ska framföra det som önskemål. Mitt nästa samtal går till MTV Networks i Sthlm. Jag vill se MTV-Dance bl.a. Brukade titta på den då den en gång i tiden sändes digitalt på ASTRA 19*, kodat i Viaccess. Det var då det... :roll:

Bacon
    Gäst
    Jag har precis pratat med killen som har hand om just det tekniska med Showtime (Nonstop Television)! Han sa att Comhem kommer att start sändningarna om ca 4 veckor. Information om detta kommer att finnas på Comhems sida inom 2 veckor!

Lite information:

Showtime sänder tyvärr bara ut med Stereo-ljud

Showtime sänder inte ut 16:9 utan bara 4:3

Showtime kommer ligga på 4.5Mbit/s inkl ljud, så bilden blir lika bra som Canal+ som kör med samma bitrate!

Lite saker att tänka på:

Showtime ägs av Viacom och har signat upp sig med alla filmbolag i världen utom 2!!! (Canal+ och TV1000 har knappt hälften var)

Showtime är ingen ny kanal - den har funnits länge och är USA's största filmkanal!

Showtime startades i sverige på bara en (1) månad pga alla förhandlingar samt att det var många bolag som ville stopppa dom! (är andra bolag rädda för lite konkurrens?)

Showtime sänder ut 18tim/dag via satellit och 24tim/dag via kabel-tv!

Showtime kommer byta till 16:9 och bättre ljud (5.1) om det finns tillräckligt med kunder som vill ha det!

All denna info fick jag av personen på Nonstop Television

Liknande ämnen

1. Showtime?
    Av CactusJack i forum Canal Digital
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-11-08, 10:16
  2. Showtime finns nu hos Comhem - äntligen!
    Av Noreply i forum Com Hem
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-12-19, 20:48
  3. Showtime?
    Av legendshine i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-14, 13:28
  4. Showtime
    Av BBfordson i forum Canal Digital
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2004-09-23, 20:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss