Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: Problem med 180 cm parabolanten??

  1. #11
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    heeya, tja klarar du inte av det själv så kan du alltid köpa tjänsten att ställa in parabolen, så länge den är ordentligt monterad, den får ju inte flytta på sig när det blåser osv.

    Astra 2D är inte lätt att ställa in så klandra inte dig själv om det inte går så bra

    Det finns en del kabel-tv firmor i stockholm, vilka som är bra är jag osäker på. Däremot skrev personen i fråga i Astra2D forumet att han använda sig av "Johansen Radio TV" som finns i täby, dom ska tydligen ha installerat många paraboler mot just Astra2D, för ambassader osv. Du kan ju alltid ringa dig och fråga vad det kostar och påpeka att det är just Astra2D som är den satelliten du vill få hjälp med.

    Han får dessutom in allt på en ASC Signal "Channel Master" 120 cm parabol med en Invacom QDF-031 LNB samt Channel Master feed horn. Så då är det ju klart att din parabol kommer fungera, om den är lika bra vet jag inte.

    Men om dom ändå ska komma dit och rikta in din parabol, passa på och fixa ett feed horn till den så får du ännu bättre mottagning, i alla fall marginaler mot regn och dåligt väder för det påverkar signalen ganska mycket från just Astra2D. Därav man bör använda stor parabol om det är möjligt, det ger mycket bättre signal.

  2. #12
    Tack för tipset Mr,DennisOlof !!

    Jag kommer ooch ringa dom när jag har tid och du får veta sen resultatet :thumbup:

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss