Är Wi-Fi verkligen aktiverat när man startar boxen?
När jag flashar min DM8000 är WiFi inaktiverat när jag går in i nätverksinställningarna.

Ja det står att det trådlösa nätverkskortet är inaktiverat, men vid omflashning står det i displayen 192.168.0.112, min IP-range är 192.168.1.1-18.
Spelar ingen roll om nätverkskabel är i eller ej.

Jag kör trådat nätverk och har inga problem med att boxen får fel IP adress när jag ska flasha in en ny image.

Se ovan, har fått köra med dream-up och nollmodem för att flasha. Tar ju en bit över en timme så jag är INTE glad över det.

Om du gillar Nabilo ska du istället köra Dream Elite Black Hole 1.0, det är en Nabilo image med ett annat namn fast med nyare Enigma2 och nyaste drivrutinerna.

Redan provat, fast på mina 7025. Gillar inte den riktigt, den saknar en hel del grejer som finns i Nabilo.

NFS problemet kan jag tyvärr inte svara på.

Det är ju typiskt att man fick med sig tjejen på att köpa den här boxen med HDD för att slippa problemet med datorn, och sen funkar det inte. Får heller inte till CIFS mellan boxanrna för att kolla om den blir någon skillnad.

Visst är det en fantastisk box?

Kan inte uttala mig om det än, eftersom jag inte provat så mycket utan mest jobbat med att få NFS att funka. Kan det påverka att jag kör multiboot och inte från flash tro...?

Edit: Är det bara för mig klockan drar sig i boxen? Den ligger nu 5 minuter efter, kan det bero på hårddisken tro?