Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ljudval på Force 530T

  1. #1

    Ljudval på Force 530T

    Hur gör man för att boxen ska fatta att ja alltid vill välja ett speciellt ljudspår på en viss kanal? Det jag vill göra är att den ska välja DD-ljudet på SVT1 istället för vanliga ljudet.. Vill slippa gå in varje gång och ändra det manuellt. Nån som vet?

  2. #2
    Jag köpte en Force 320 T igår och jag valde den för den digitala ljudutgången bl a. men jag får inte några indikationer från min stärkare att den upptäckt en DD signal. Jag får ju ut ljudet den vägen iofs men förstärkaren upptäcker inte vilket format det är. :?

    Kan det vara samma problem som du har frjo78

    eller ska jag kanske starta en egen tråd?

  3. #3
    Vilken mjukvara har du i boxen? Har du 58 så är det ett problem med DD i den, men det kommer en uppgradering senast nästa månad för att lösa det.

  4. #4
    ok tackar... ser jag det under system information då eller?
    det fanns ju en del olika software ver. nr där i tyckte jag..

    förresten vilken uhf.. finns mjukvaruuppdateringarna på?
    (är jag i fel forum nu kanske)

  5. #5
    mitt DD e det inga problem med, funkar hur fint som helst.. det jag vill är att DD-ljudet ska va det standard ljud som väljs när jag går till SVT1.. funkar ju inte å spela in heller, för den byter till analogt ljud precis när man trycker på "rec"..

  6. #6
    det skulle väl iofs kunna vara ngn slags copyright grej att det itne går att spela in digitalt... man hittar ju liknande grejer på t ex minidisc.

  7. #7
    skerk:
    jag har också en 320T men där funkar DD ljudet perfekt. har ej gjort någon uppdatering och boxen köpte jag för nån månad sedan.
    Antar att du ställt in DDljud på boxen? Annars tryck på knappen "Lang" på fjärrkontr så kommer en ljudmeny upp. Där under finns sedan fem rader, 4st med frågetecken "????" och en med "???DD".

    ?????
    ?????
    ?????
    ?????
    ???DD

    När jag väljer den sista så upptäcker förstärkaren DD signalen.

  8. #8
    aha.... ja den typen av inställning letade jag helt klart efter

    trodde dock (i min enfald) att den skulle finnas under systeminställningar...

    tack så mycket för infon..

  9. #9
    fick följande svar från SVT när jag mailade å frågade dom..


    I det digitala marknätet gäller följande PID nummer
    SVT1:
    PID 1017 Dolby Digital
    PID 1018 MPEG stereo

    SVT2:
    PID 1027 Dolby Digital
    PID 1028 MPEG stereo

    Hälsningar
    Erik Lundbeck
    SVT Utveckling


    fast jag får inte Dolby Digital PID't att fungera, bara MPEG. Väljer jag manuellt med "LANG"-knappen Dolby Digitalljudet så fungerar det. Nån annan som har samma problem?

Liknande ämnen

  1. Force 530T, Byte av HD
    Av tops i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-28, 12:25
  2. Mjukvara Force 530T
    Av Rogz i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-25, 11:29
  3. Force 530T
    Av XRay i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-15, 16:07
  4. Force 530T
    Av strv i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 20:54
  5. Info om Force 530T
    Av chbg i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 22:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss