Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Datorn startar om sig

  1. #1

    Datorn startar om sig

    titt som tätt. Oavsett vad jag gör.
    Har kört virusprogram men den hittar inget. F-secure har jag kört.

    Nån som bra tips?

    //Frasse
    //Frasse

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    May 2004
    Inlägg
    116

    Re: Datorn startar om sig

    Citat Ursprungligen postat av Frallan
    titt som tätt. Oavsett vad jag gör.
    Har kört virusprogram men den hittar inget. F-secure har jag kört.

    Nån som bra tips?

    //Frasse
    Värmeproblem ? Har CPU-fläkte stannat ?

  3. #3
    testa
    den här datorn>egenskaper>avancerat>start och återställning>bocka av starta om automatiskt

    så får du kanske felmedelande istället

    ev testa köra scandisk
    eller ev
    Kontrollera systemfiler [Windows 2000/XP]
    Windows har möjligheten att kontrollera att viktiga systemfiler inte har ändrats eller ersatts av andra program. Om så har skett kan operativsystemets stabilitet påverkas. Ett lätt sätt att bli av med problem är att helt enkelt använda "Filgranskaren" (System File Checker). Observera att du inte ska köra detta program om du har Windows 2000 och inte har installerat SP4 eller senare servicepaket - då kan det bli trubbel. Men du som har Win2k SP4+ eller XP kör kommandot "sfc /scannow". Då kontrolleras filintegriteten, och om någon fil är manipulerad erbjuds du att byta ut den mot originalfilen.

    mvh
    t

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    116
    Tackad
    1 gånger

    Re: Datorn startar om sig

    Ursäkta att jag bryter in, men jag har ett liknande problem, men min dator startar av sig själv efter att jag har stängt av den. Efter ungefär 10-15 min. Någon som har nåt förslag om vad att göra. Datorn är en Compaq Presario 5170 från slutet av 90-talet. Har även provat med ominstallation utan framgång.

  5. #5
    De låter som om windows update försöker starta om datorn.

  6. #6
    Förstår inte riktigt vad Du menar..., gör den en "riktig" omstart eller stängs den bara av, för att sen börja boota upp?. I det första fallet, kan det mycket väl vara virus, men en scanning måste göras under uppstart, annars är det bortkastat. Å helst med ett garanterat osmittat antivirus-program. I det andra fallet, är det inte ovanligt att en nätdel som är på väg att lägga av, uppvisar det Du råkar ut för. Men det finns fler anledningar, fast jag tror jag skulle börja med att kolla dom + ev minnena.

    mvh humlan.
    Sunray4, Vu+ Solo SE, MyGica ATV1800, 4 to 1 HDMI 1.4-switch 4k 2k med optisk utgång för anlutning till min Logitech Z906, Projektor Optoma 141x, 150cm Parabol med actuator, Moteck V-Box II för DiSEq konvertering, Invacom LNB + en del annat för Tv, bild, ljud/Hi-Fi LAN/WAN...

  7. #7
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Lået mer som det är något med minnena... Kanske timmingsen eller så är kanske minnet kasst... Testa köra memtest i ett par timmar och se om du får nått fel...
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    557
    Tackad
    1 gånger
    http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

    Ladda hem, bränn, boota från CDn och testa allt ett par timmar.

  9. #9
    lite mer

    Programmet Roxio Easy CD Creator 5.0 eller Direct CD 5.0 är installerat på datorn.kan skapa problem

    http://support.microsoft.com/kb/308029/sv

    Ett annat alternativ kan vara att du har Wake on lan aktivt i BIOS. Datorn startar då på signal från modemet. Se till att det är disable i BIOS.

    mvh
    t

  10. #10
    Jag hade samma problem när jag installerade ett firewirekort i datorn.

Liknande ämnen

  1. DM600 som startar om o om o om...
    Av honken08 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 22:55
  2. Box startar ej
    Av gambler3k i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 22:09
  3. Startar om
    Av willehard i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 21:29
  4. SRT 8700 startar ej
    Av Snouser i forum Övriga mottagare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 21:58
  5. Datorn startar inte
    Av frinios i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 00:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss