Sidan 62 av 169 FörstaFörsta ... 1252606162636472112162 ... SistaSista
Resultat 611 till 620 av 1681

Ämne: Kinesiska dreambox?

  1. #611
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Värm limmet med en lödkolv försiktigt tills det smälter, sen dra ut kortet.

  2. #612
    Har du testat det? Känns lite sådär att vara inne och "löda" i boxen, sedan måste jag ju bara få tag i ett nytt simkort också...

  3. #613
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    39
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    Jag har också en död clone 500c. Den gick fin fint i 2 dar sedan gick den inte att stänga av. Då ryckte jag kabeln och nu vägrar den starta. Har testat med en ny strömadapter. Ska inspektera lödningarna där strömmen går in ikväll. Vad mer ska kan man tänkas kolla?
    går det inte att flasha den igen?

  4. #614
    Citat Ursprungligen postat av Plow Visa inlägg
    Jag har också en död clone 500c. Den gick fin fint i 2 dar sedan gick den inte att stänga av. Då ryckte jag kabeln och nu vägrar den starta. Har testat med en ny strömadapter. Ska inspektera lödningarna där strömmen går in ikväll. Vad mer ska kan man tänkas kolla?
    Jag hade exakt samma problem, 48 timmar sen död. Jag valde att åberopa garantin med crown-sat :lol: Jag skickade efter den i början av november och nu efter ca 45 mejl och lite skickande av nätaggregat och boxen fram och tillbaka så har tullen på arlanda lagt beslag på den :rockon:

    Jag har ju inte brottom utan kör på mina dgs boxar som vanligt men det ska bli spännande att se om jag får en fungerande box denna gång :knockout: får jag det så ligger jag iaf på plus jämfört med en orginalbox

  5. #615
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hoowe Visa inlägg
    Har du testat det? Känns lite sådär att vara inne och "löda" i boxen, sedan måste jag ju bara få tag i ett nytt simkort också...
    Du ska ju bara lägga kolven försiktigt mot limmet och inte plasten.

    Sen att man limmar verkar ju helt idiotiskt, men dom vill väl man ska pilla sönder den så man köper en ny klon.

  6. #616
    razorx
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Lizzard Visa inlägg
    Du ska ju bara lägga kolven försiktigt mot limmet och inte plasten.

    Sen att man limmar verkar ju helt idiotiskt, men dom vill väl man ska pilla sönder den så man köper en ny klon.
    Är nog så att dom ville replikera orginalet så mycket som möjligt kanske.

  7. #617
    Dum fråga kanske, men var används simkortet till?

  8. #618
    sm0kie
    Gäst
    Har den nya 500HD sim-kort i sig?

    Tänkte ifall 500HD kineserna kommer att ha problem med image som släpps ut till originalen som 800HD har eller? Någon som vet?

  9. #619
    Donator forhikes avatar
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    560
    Tackad
    9 gånger
    DM500hd har simkort, och tror den lägsta secondstage versionen som finns är 76 till orginal boxen.

    problemet med simen som finns idag är att sim1 klarar upp till secondstage 72.
    samma gäller sim2.01.
    så innan dm500hd börjar komma ut på marknaden som kopior. så måste secondstage patchas, troligen vmlinux också.

  10. #620
    Fick hem en 800 från Kina igår och måste säga att jag är imponerad över byggkvalitén. Trodde att man enkelt skulle se att det är en kopia man jag kan inte se någon skillnad förutom att min klon har fläkt. Allt från kartongen och bruksanvisningen till fjärr är ju en exakt kopia av originalet. Och detta för under halva priset mot original levererat från Kina till min dörr.

    Började med att försöka flasha om den via nätverket men den ville inte det. Fick ju kontakt med boxen men hände ingenting efter jag klickade "flash". Får kanske prova med dream-up istället.

    Provkör nu istället imagen som var förinstallerad vilket skall vara Gemini 4.7. Dock hittar jag ingen info i boxen vilken version jag har.

    Kör också CCcam vilket också var förinstallerat.

    Några plugins var också installerade varav en gör mig lite konfunderad. Har en plugin som heter "Genuine Dreambox" som tydligen skall kolla om det är en äkta box eller en klon. Har dock inte vågat köra denna plugin. :redface:

    Verkar lite märkligt att leverera en klon med denna plugin, eller??

    Kanske är det en "Kina-plugin" som säger att det är äkta vara. :lol:

    Boxen har sim 2.01 och bootloader 75.

Liknande ämnen

  1. Kinesiska originalboxar :-)
    Av Dandyn i forum Dreambox
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2012-11-02, 22:36
  2. DM800 Kinesiska kopior hänger sig
    Av Stenzolid i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-07-23, 19:25
  3. Kinesiska kopior av Iphone, HJÄLP
    Av CharlieX77 i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-09-05, 05:41
  4. Streama från dreambox till dreambox
    Av Butcher76 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 10:12
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss