Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Samsung dcb-b270z och Smart Wi

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    48
    Tackad
    3 gånger

    Samsung dcb-b270z och Smart Wi

    Är det bara jag som har problem med den här kombinationen?? Han också en lite äldre samsung box och Humax HD box men dom fungerar utan problem!!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    48
    Tackad
    3 gånger
    Fixat!

  3. #3
    Var du tvungen att ha 5 V extra strömmatning till kortet??
    Har samma problem med CSPRO 64 och där verkar det som att jag behöver skaffa extra matning.

    /K

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Är det intre straffbart att lägga fram ett problem, för att sen när man löser det, ge fan i att skriva vad lösningen var?

    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det tillhör i alla fall god ton i ett forum att berätta hur lösningen blev på ett problem man bett om hjälp med...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Sitter själv med en Samsung dcb-b270z,och har samma problem... iof inte en Smart WI utan jag kör en future wireless cardsplitter. Har läst där (i efterskott naturligtvis) att boxen behöver extra spänningsmatning på +5v. Så har beställt ett spänningsmatarkort, får se om det löser nåt. Håller med rolm i övrigt . Ingen succé än så länge med trådlös kortdelning och ComHem kan jag säga. Iof tycker jag att future wireless cardsplitter verkar lite småknepig att få till, blinkande lampor och sekunder hit och dit, och ingen indikering när något är klart, jag har då inte fått igång min ännu iaf.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    48
    Tackad
    3 gånger
    Sorry, har totalt glömt den här tråden!! Jag har bara uppdaterat master enheten med nyare beta mjukvaran. Sen dess har det fungerat utan problem. Visste inte heller att kortet uppdateras i själva master enheten, har aldrig tagit ut det därifrån!!

  8. #8
    Har precis köpt en CSPRO-64 v3.5 som jag försöker att köra med comhem och två st Samsung DCB-B270Z boxar, men jag kan inte få det att fungera. När man stoppar i klient kortet i digital boxen så står det felaktigt kort och blinkar svagt ett par ggr och slutar och blinka sen.
    Någon som vet vad som kan vara fel????

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    60
    Tackad
    1 gånger
    Nog samma problem som för mig, Samsungboxen levererar inte +5 volt ut, så klientkortet får för lite ström/spänning. Har skaffat en +5voltsadapter själv till min Future cardsplitter, men inte hämtat ut den än... kan återkomma med resultat i helgen.

  10. #10
    Ok.. Men var ska man koppla in den adaptern, finns ju ingenstans på kortet. Ska den lödas på kortet?
    Var och hur mycket kostar den? Det borde väl gå med vilken 5volts adapter som helst antar jag.?

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-06-20, 15:08
  2. D-Smart 42*Turksat
    Av nazzoo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 11:52
  3. Smart cards
    Av fidde7777 i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-09, 15:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss